wtorek, 15 marca 2016

Marketing społecznościowy - siła social media

Pamiętam jak jeszcze jakieś 5 lat temu nawet wśród niektórych specjalistów od marketingu słyszałem, że szkoda sobie zawracać głowy mediami społecznościowymi. Argumentowali to tym, że to tylko chwilowa moda, zwłaszcza wśród młodych ludzi albo, że poważni ludzie z nich nie korzystają. Dziś trudno sobie wyobrazić promocję firmy w internecie bez mediów społecznościowych. Z raportu "We are social media" wynika, że w ubiegłym roku korzystało z nich regularnie ponad 13 milionów rodaków. Oczywiście nie ma jednoznacznych rozwiązań i nie ma idealnego portalu społecznościowego dla wszystkich firm. Dla jednych lepszy będzie Facebook, dla innych LinkedIn, a dla jeszcze innych Pinterest. Sam obecność w social media nie wystarcza. Potrzebna jest przede wszystkim dobra strategia obecności w mediach społecznościowych. Bez takiej strategii i konsekwentnej jej realizacji można czasem nawet narobić więcej strat marce, niż pożytku. Taką strategię, która uwzględnia grupę docelową oraz cele strategiczne można stworzyć samemu albo można powierzyć jej utworzenie specjaliście od social media, dobrej agencji reklamowej bądź interaktywnej. Mając strategię można przystąpić do budowania profili na portalach społecznościowych oraz do systematycznego ich prowadzenia. Te portale nie mogą "żyć swoim życiem", ale należy je w umiejętny sposób prowadzić nawiązując dialog z ich odbiorcami, którzy przecież są potencjalnymi klientami. Warto też wspierać je innymi mediami oraz dodatkowymi kanałami, a także prowadzić kampanie reklamowe np. FbAds. Niezbędny jak w pozostałych działaniach w Internecie jest też oczywiście monitoring oraz analiza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz