środa, 2 marca 2016

Zmiany w pozycjomowaniu - marketing w wyszukiwarkach

Co jakiś czas docierają do nas informacje o zmianach w algorytmach najpopularniejszych wyszukiwarek. Zmiany te mają promować najwartościowsze strony. Kiedyś pozycjonowanie nie było zajęciem jakoś specjalnie wymagającym - właściwie wystarczyło jedynie odpowiednio podlinkować stronę dużą ilością linków z odpowiednimi anhorami i można było sprawić, że dana strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Obecnie wymaga znacznie więcej wysiłku. Samo podlinkowanie nie wystarczy i bardziej liczy się jakość, a nie ilość linków. Jeżeli linki będą miały nienaturalny, spamerski profil, to można za to zostać ukaranym filtrem albo nawet banem. Niezbędna jest również optymalizacja strony (SEO). Ponadto istotna jest również obecność w mediach społecznościowych. No i oczywiście - co niezwykle liczy się treść. Pojęcie Content is King powinno na trwałe wpisać się w słownik pojęciowy każdego marketera. Oprócz tego niezwykle ważne są również aspekty związane z użytecznością strony (UX) oraz e-PR. Nie można już w łatwy sposób wybić strony na pierwsze miejsca Google. Konieczny jest teraz znacznie większy nakład pracy i środków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz